Menu
Toon filters

Vraag & Antwoord

Heb je een vraag? Kijk dan eerst of het antwoord op je vraag hieronder staat weergegeven.

 

Bestelling

  • KAN IK HET ARTIKEL OOK LATEN INPAKKEN ALS CADEAU EN BIJ IEMAND ANDERS LATEN BEZORGEN?
  • Ja, dit kunnen we gratis voor jou doen. Je hebt de keuze uit verschillende cadeauverpakkingen: van ingetogen chique tot uitbundig en flamboyant. Ook kun je het cadeau op een ander adres laten bezorgen. Dit kun je aangeven bij het afronden van je bestelling, door een afwijkend afleveradres in te vullen.
  • ALS MIJN BESTELLING EEN CADEAU IS, KRIJGT DE ONTVANGER DAN OOK DE FACTUUR TE ZIEN?
  • Nee. Wij leveren je bestelling op verzoek gescheiden van de factuur op elk adres in Nederland.
  • MET WELKE LEVERTIJD MOET IK REKENING HOUDEN?
  • Als je op werkdagen voor 16:00 uur een bestelling plaatst bij Ajuweliers, dan wordt deze nog dezelfde dag in behandeling genomen en verstuurd. De levering van het pakket is de volgende werkdag door PostNL. PostNL levert geen pakketten op zondag en maandag!

    Eventueel afwijkende levertijden worden altijd bij het product vermeld. Tijdens feestdagen kan de belofte "Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende dag in huis" niet altijd waargemaakt worden. Er zullen dan afwijkende levertijden gelden. Levering is altijd afhankelijk van PostNL.
  • HOE KAN IK ZIEN OF EEN PRODUCT OP VOORRAAD IS EN KAN IK DEZE RESERVEREN?
  • Op elke artikelpagina is te zien of een product op voorraad is. Wanneer je een product wilt reserveren kun je contact met ons opnemen, dan zullen wij het artikel voor je achteruit leggen.
  • WELKE BETAALMIDDELEN ACCEPTEERT AJUWELIERS?
  • Ajuweliers accepteert betaling via IDEAL, Afterpay, Bankoverschrijving, of betaling in één van onze winkels.
  • WAT KAN IK DOEN WANNEER IK GEEN ORDERBEVESTIGING HEB ONTVANGEN?
  • Heb je geen orderbevestiging ontvangen, kijk dan eerst in de ongewenste/junkmail van jouw e-mail box. Staat de orderbevestiging ook daar niet tussen, dan kun je contact met ons opnemen. Op deze manier kunnen we je zo snel mogelijk helpen.
  • ONTVANG IK EEN GARANTIEBEWIJS WANNEER IK EEN AANKOOP DOE BIJ AJUWELIERS?
  • Ja. Omdat wij officieel dealer zijn van alle merken die wij verkopen, wordt een garantiebewijs meegeleverd.
  • IS HET VERZENDEN VAN MIJN BESTELLING GRATIS?
  • Ja. Wij verzenden elke bestelling in Nederland en België gratis.

 

Ruilen en retourneren

  • HOE KAN IK EEN ARTIKEL RETOURNEREN?
  • Als je een bestelling wilt retourneren, print dan het retourformulier uit en vul het in. Stuur het pakket vervolgens retour naar het onderstaande adres.

    Ajuweliers
    T.a.v. Retouren
    Nieuwestad 18
    8911 CS Leeuwarden

    Je kunt ook door het invullen van het modelformulier aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je bent echter niet verplicht het modelformulier te gebruiken, ook zonder het formulier geldt het herroepingsrecht. Stuur het formulier binnen de herroepingstermijn naar ons. Hierna heb je nogmaals 14 dagen om de producten ook daadwerkelijk te retourneren.

    Stuur het pakket bij voorkeur aangetekend aan ons retour (Ajuweliers tekent voor ontvangst). Retournering geschiedt op eigen risico. De retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld. Je wordt per mail op de hoogte gehouden van de status.
  • HOE ONTVANG IK HET AANKOOPBEDRAG TERUG WANNEER IK EEN ARTIKEL RETOURNEER?
  • De terugbetaling zal worden gedaan met dezelfde betaalmethode die gebruikt is voor de bestelling, met de volgende uitzonderingen:

    -Wanneer u een product terugbrengt naar een van onze winkels, krijgt u contact terugbetaald.
    -Indien de bestelling met Afterpay is betaald, annuleren wij de bestelling, en daarmee de originele factuur.
     
  • HOE KAN IK EEN AANGEKOCHT ARTIKEL RUILEN?
  • Het ruilen van een artikel voor een ander product, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.
  • WANNEER KRIJG IK DE RETOURKOSTEN VERGOED?
  • De retourkosten zijn voor eigen rekening, tenzij je een verkeerd of defect artikel hebt ontvangen. In dat geval krijg je ook de retourkosten vergoed bij het terugsturen van een bestelling.

 

Garantie en reparatie

  • WAT IS DE STATUS VAN MIJN REPARATIE?
  • Retourzendingen worden op volgorde van binnenkomst in behandeling genomen en beoordeeld. Je wordt door ons per e-mail op de hoogte gehouden van de status van de opgestuurde artikel(en). Zodra wij meer informatie hebben, stellen we je zo spoedig mogelijk een passende oplossing voor.
  • DE BAND VAN MIJN HORLOGE IS STUK, ZIT HIER GARANTIE OP?
  • Ook op de band van het horloge zit garantie. Houd er wel rekening mee dat draagschade niet onder de garantie valt.
  • WAT VALT ER ONDER DE GARANTIE VAN MIJN AANGEKOCHTE ARTIKEL?
  • Voor horloges geldt een garantietermijn van maar liefst 24 maanden. Aangeboden garanties doen geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de consument omtrent garantie en conformiteit.
    * Wettelijke garantie - Het product moet datgene doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
    - Batterij: valt tot 6 maanden na aankoop onder de garantie
     
    Uw garantie op een horloge vervalt:
    - Wanneer u het horloge zelf opent of geopend heeft
    - Bij onjuist gebruik
    - Bij waterschade (uitgezonderd waterdichte horloges)
    - Bij ondeskundige reparatie door derden.

    Draagschade valt niet onder enige vorm van garantie. Bedenk dat sieraden regelmatig onderhoud nodig hebben om tot hun recht te komen.
  • IK HEB EEN HORLOGE CADEAU GEKREGEN, MAAR GEEN AANKOOPBON. HOE ZIT HET MET GARANTIE?
  • De garantie blijft gewoon geldig. Bewaar het garantiebewijs wel goed. Deze wordt bij elk horloge meegeleverd en is noodzakelijk voor de reparatie.
  • WAT KAN IK DOEN ALS MIJN AANGEKOCHTE ARTIKEL GEBREKEN VERTOONT?
  • Als je artikel gebreken vertoont, kun je het artikel veelal retour sturen. Kijk hiervoor ook bij Defect artikel retourneren.
 
 

Overig

  • WAT ZIJN DE OPENINGSTIJDEN VAN AJUWELIERS?
  • De openingstijden van onze webshop zijn:
    Maandag     13:00 - 18:00
    Dinsdag       09:00 - 17:30
    Woensdag   09:00 - 17:30
    Donderdag  09:00 - 17:30
    Vrijdag          09:00 - 17:30
    Zaterdag       Gesloten
    Zondag         Gesloten
  • HOE KAN IK CONTACT OPNEMEN MET AJUWELIERS?
  • Je kunt contact met ons opnemen via telefoon, mail of LiveChat. Kijk voor meer informatie op onze contactpagina.